FROM VERONA TO VENICE.

Screen Shot 2012-12-04 at 1.17.20 AM

Türkiye’ye döneli bir hafta kadar oldu ama halen seyahat albümlerini bitiremedim. Roma’daki son günlerimizde son bir kez Erasmus organizasyonuna katılıp Venedik karnavalına katılmaya karar verdik. Venedik’ten önce ilk durağımız Verona’ydı ve otobüsten iner inmez karnaval konvoyuyla karşılaştık. İnanılmaz bir coşku. Havadan konfeti yağıyor sürekli. Herkes mutlu, herkes neşeli. Bol bol fotoğraf çektikten sonra hemen bir Venedik pastanesi bulup girdik ve tabii ki yine birşeyler yedik. Yemekten sonra kendimizi daha zinde ve daha mutlu hissedip sokaklardan birine girip Verona’nın ara sokaklarına kendimizi bıraktık. Bir barın önünde spritz içen insanları görünce hemen bizim de içmemiz gerektiğine karar verdik ve turistik gezimize biraz ara verip, sadece o andan keyif almaya odaklanıp, spritz’lerimizi alıp, sokağın kenarına gidip bir yandan onları içerken bir yandan da caddeden geçen kostümlü insanları seyrettik. Derken otobüse geciktiğimizi fark edip uçarak otobüse gittik. Hemen ardından Venedik’e doğru yol aldık. Venedik küçük bir şehir olduğundan Venedik’e bir bot mesafesindeki Fusina’da bir kamp alanına yerleştik. Kamp alanı sandığımız kadar korkutucu değildi. Prefabrik evde üç kişi kaldık, odalar sıcak ve kuruydu. Bu 6 ay içinde çok daha beter yerlerde kalınca burası bizim için bir saray dairesiyle aynı değerdeydi. Hemen eşyalarımızı bırakıp, biraz dinlenip, geç bir akşam yemeği için kamp alanının restoranına gittik. Yemekten sonra yine ülkenin bu bölümünde çok yaygın olan bir şarap türü olan Prosecco’lardan bir tane açtırdık. Bir de tabii ondan önce biraz spritz içmeyi unutmadık. Keyfimiz iyice yorgunluk falan dinlemeyip yerine gelince alanın kulübüne kendimizi attık. İnanılmaz eğlenceli bir geceden sonra ertesi günkü Venedik karnavalından önce dinlenmek için odalara çekildik. Derken ertesi gün, botlarla Venedik’in şehir merkezine vardık. Fazla söze gerek yok. İnanılmaz bir şehir. İtalya’da Floransa’yla beraber en çok sevdiğim şehir Venedik oldu. Her bir sokak başka bir süprize açılıyor. Her gün başka bir oyun, başka bir köprüden geçip, başka bir dünyaya gidiyorsun. Sürekli bir heyecan, daracık sokaklar, rengarenk binalar. Sanki birileri demiş ki “öyle bir şehir yapalım ki herşey film gibi olsun”. Ne bir eksik, ne bir fazla. Kısacası kelimeler kifayetsiz. Karnavalda ise insanlar kostümlerindeki yaratıcılıklarıyla adeta birbirleriyle yarışmışlar. Venedik’teki iki günümüz kelimelere sığmaz bir deneyimdi. Benim gibi kaybolmayı seven insanlar için tam yeri Venedik. İnsanı sürekli başka bir maceraya sürekliyor. Neyse, en iyisi gerisini fotoğraflara bırakmak. Fotoğrafların tamamı her zamanki gibi facebook’umda. Görüşmek üzere!

DSC_0022 DSC_0082 DSC_0089 DSC_0111 DSC_0169 DSC_0190 DSC_0217 DSC_0305 DSC_0317 DSC_0327 DSC_0372 DSC_0385 DSC_0389 DSC_0398 DSC_0409 DSC_0411 DSC_0457 DSC_0471 DSC_0499 DSC_0506 DSC_0557 DSC_0598 DSC_0616 DSC_0639 DSC_0644 DSC_0653 DSC_0708 DSC_0768 DSC_0797 DSC_0821 DSC_0845 DSC_0893 DSC_0897 DSC_0923 DSC_0929 DSC_0940