FLORENCE, LUCCA & PISA

Tekrar merhaba! 2 haftadır hiçbir şey paylaşamamın sebebi yeni bir seyahat sezonunu açmış bulunmamdandır. Geçen hafta Erasmus organizasyonuyla atlayıp İtalya’nın Toscana bölgesine gittik. Cuma günü sabah erkenden, hem de baya erkenden kalkıp, otobüslere atladık. 2-3 saat kadar sonra Floransa‘daydık. Oldukça güzel bir hostele, 4 kişilik bir odaya yerleştik. Oda biraz soğuk ama akşam ısıtıcıların çalışacağını umut ediyoruz. Derken elimizde haritalar Floransa’yı ufaktan bir keşfetmek ve en önemlisi de yemek yemek için yollara koyulduk. Oldukça güzel bir Toscana barında yemeklerimizi yedikten sonra, klasik dar İtalyan sokaklarına attık kendimizi. Önce Ponte Vecchio yani Eski Köprü’de bulduk kendimizi. Ardından yine sokaklarda biraz zaman geçirdikten sonra Floransa’nın hatta Avrupa’nın en önemli müzelerinden Galleria degli Uffizi‘ye girdik. İçeride Botticelli‘den Michelangelo‘ya iyice nasibimizi aldıktan sonra yine yollara koyulduk. Biraz sanatı bir kenara bırakıp, tekrar ve tekrar yemek yeme zamanı. İtalya’da ve hatta sanırım tüm Avrupa’da bir gelenek olan akşam 6-7 sularında neredeyse her barda olan bir aperitivo‘ya gittik. Biraz martini ve bol bol aperitif yiyecekle karnımızı doyurduktan sonra bitmek üzere olan enerjimiz yüzünden günü de biraz erken bitirdik. Odanın ve yatağın hayallerini kurarak hostele geldik. Hayal kırıklığı erken oldu. Odamız dışarıyla aynı sıcaklıktaydı. Isıtıcılar çalışmıyormuş. Neyseki ilk geceyi donarak ölmeden, kamp modunda hiç kıpırdamadan uyuyarak atlattık. İkinci gün sabah erkenden kalkıp, her zamanki klasik kruvasanlı kahvaltımızdan sonra, Pisa‘ya doğru yola çıktık. Açıkçası Pisa beni o kadar da heyecanlandırmadı. Herşey turistler için, Pisa kulesinde de her zamanki gibi ters giden birşeyler var. Biraz Japon turistliğimizi yapıp, yine yemek yedik. (artık bunu derken utanıyorum.) Bir iki gereksiz hatıra eşya aldık. Sanırım hatıra süs eşyası konusunda cimriliğin ve kararsızlığın sınırlarını zorluyorum. Ama allah aşkına I love Pisa, Italy tişörtleri de nedir? Gereksiz şeyler. En güzel hatıralar yine insanın kendi çektiği fotoğraflar ve orada geçirdiği keyifli zaman. Akşama doğru Toscana bölgesinin çok küçük bir şehri olan Lucca‘ya geldik. İlk işimiz bisiklet kiralamak oldu. Daracık sokaklarda tamamen içgüdülerimizle oradan oraya sürdük bisikletleri. Bu arada fark ettim ki, ne yazık ki, geçirdiğim trafik kazasının üstünden bir seneden fazla geçmiş olsa da halen arada araba görünce donup kalabiliyorum. Çoğu zaman araba sesi duyunca bisikleti kenara çekip bekledim mesela. Neyse, her zamanki gibi zamana bırakıyorum bunu da. Lucca inanılmaz keyifliydi. İtalya’nın her yerinde bisikletle gezmek zevkli ama bir de Lucca gibi sadece bisikletler için tasarlanmış sokakları olan bir yerde olunca çok daha keyifli oluyormuş. Lucca’dan ayrılmadan önce tatlı bir şeyler yemek için bir bara girdik. Gördüm ki Roma’dan sonra Lucca inanılmaz ucuz kalıyor. Ardından biraz da sokakları yürüyerek gezdikten sonra, otobüslere atlayıp Floransa’ya döndük. Erasmus ekibi bizim için bir İtalyan geleneksel lokantasında (trattoria) akşam yemeği düzenledi. Lezzetli yemeklerle ve lezzetli şarapla dolu bir akşamdan sonra gece eğlenmeye çıkmak için yine oldukça yaşlı bulduk kendimizi. Zaten bacağımda 1 aydır süregelen rahatsızlıktan dolayı ben de kendimi zorlamak istemedim. İnsan vücudunun kıymetini bilmeli diyerek geceyi yine dozunda bırakıp hostele döndük. Ertesi günü yine akşama kadar Floransa’da geçirip, meydanları, kiliseleri ve müzeleri iyice bir gezdikten sonra akşam Roma’ya doğru yola çıktık. İtalya’ya bir kez daha aşık oldum. En küçük şehrinden metropolüne kadar her bir metrekare kendi ruhuna sahip. Herşey çok lezzetli ve heyecanlı. Floransa’dan döner dönmez bir gün sonra Paris‘e gittim. Bu haftayı da orada geçirdim. Şimdilik Floransa, Pisa ve Lucca fotoğrafları burada. Albümün tamamı da tabii ki facebook‘umda. Her zamanki tembelliğimi yapmazsam, Paris fotoğrafları da yakında buralarda tabii ki. Arrivederci!